Adıyaman'da ekosistemin korunması ve biyolojik çeşitliliğin artırılması amacıyla Doğa Koruma ve Milli Parklar Şube Müdürlüğü tarafından çalışma gerçekleştirildi. Çalışma kapsamında il merkez köyleri ile Sincik ve Gölbaşı ilçelerinde belirlenen 5 farklı noktada toplam 1000 keklik doğal yaşam alanlarına bırakıldı.

Biyolojik Mücadeleye Katkı Hedefleniyor
Kekliklerin, tarımsal alanlarda zararlı popülasyonların kontrol altına alınmasına katkı sağlaması ve doğal dengenin korunmasına destek olması amaçlanıyor.

"Ekosisteme Önemli Katkı Sağlayacak"
Programa katılan Adıyaman Valisi Abdullah Küçük, doğaya bırakılan kekliklerin ekosisteme katkı sunacağını belirterek, "Doğaya salınan keklikler özellikle yaprak bitleri, böcek larvaları ve tarımsal üretime zarar veren diğer omurgasızlarla beslenerek bu canlıların popülasyonlarının doğal yollarla kontrol altında tutulmasına katkı sağlayacaktır. Böylece hem doğal yaşamın korunmasına hem de tarımsal verimliliğin desteklenmesine önemli ölçüde katkı sunulmuş olacaktır. Bugün ilimizin 5 farklı noktasında doğayla buluşturduğumuz 1000 kekliğin, Adıyaman'ımızın doğal zenginliğine, biyolojik çeşitliliğine ve ekolojik dengesine önemli katkılar sağlayacağına inanıyor, gerçekleştirilen bu çalışmanın ilimize, doğamıza ve geleceğimize hayırlı olmasını diliyorum" dedi.

Vali Küçük'ten Avcılara uyarı
Vali Küçük, doğaya bırakılan kekliklerin avlanmaması gerektiğini vurgulayarak, bu kurala uymayan kişiler hakkında gerekli yaptırımların uygulanacağını ifade etti.

Kaynak : PERRE
Admin
Yönetici


















